Lapkričio 16 dieną 6c, 6e ir 10a klasių mokiniai išvyko į ekskursiją po Panevėžio kraštą. Taip praleidome netradicinio ugdymo dieną, pavadintą „Pažinkime savo istoriją. J. Zikaro atminimo įamžinimas Panevėžio krašte“.

Lankėmės Juozo Zikaro gimtinėje Paliukų kaime. Ten mus pasitiko Virginijus Kiršgalvis – Paįstrio kultūros centro muziejininkas. Klausydamiesi jo įdomių pasakojimų pamiršome ir į laikrodžius žvilgčioti. Nuostabus, nors keistas jausmas buvo žinoti, jog sėdim tame pačiame kambaryje, kur būsimo skulptoriaus mama verpdama iš po sijono išsitraukdavo elementorių ir savo mažą sūnų, ganiusį žąsis ir parbėgusį sušilti, mokydavo skaityti. Visi nustebome išgirdę, jog Juozas Zikaras pradžios mokyklą pradėjo lankyti būdamas 16 metų, o gimnazijos taip ir nebaigė. Vėliau, kai jau mokėsi Peterburgo menų aukštojoje mokykloje, jam tai sukėlė daug problemų. Juozo Zikaro žinomumas atsirado dėl jo medžio dirbinių, kuriuos pradėjo drožinėti dar vaikystėje. Šis namas-muziejus lankytojams primena skulptoriaus vaikystę ir jaunystę.

Daugumai mokinių labai patiko Paįstrio Juozo Zikaro gimnazijoje. Ten mus pasitiko mokyklos direktorė ir technologijų mokytojas Ramūnas. Jie aprodė mokyklos muziejų, kuriame daug vietos skiriama skulptoriaus Zikaro atminimui, meniškus koridorius, kabinetus, net sporto salę. Labiausiai berniukus nustebino mokyklos viduje ir aikštynuose treniruoklių gausa, o mergaitės žvalgėsi į medžio ir keramikos dirbinius, puošiančius mokyklos erdves. Pamatėme, kaip gyvena mokiniai kaimo mokykloje. Kalbėjomės, jog ir mums čia patiktų mokytis.

Apžiūrėję gimnaziją pasukome į Paįstrio miestelį. Aplankėme Švč. Mergelės Marijos Globos bažnyčią, Paįstrio kultūros centrą.

Grįždami namo užsukome į Įstros aviaparką. Muziejaus darbuotoja mums aprodė jo eksponatus. Pamatėme tikrą lėktuvo sparną, propelerį ir daug kitų lėktuvo detalių. Išvydome įvairių tipų naikintuvų ir sraigtasparnių. Pamatėme radarą, kuris gaudo signalus ir randa lėktuvo koordinates.

Visi grįžome pasisėmę žinių ir įspūdžių. Supratome, kad ir savam krašte yra ką įdomaus pamatyti.

Justina Sazonova ir Evelina Zinytė, 6c

Edvardas Petraško, 6e

Nuotraukos mokyklos „Facebook“ paskyroje (žiūrėti)