Dr. Alanas Hirschas sako, kad kvapų ir emocijų ryšys yra unikalus. „Kvapai yra saugomi mūsų atmintyje daug geriau nei įvykiai ar žinios. Kvapai gali pažadinti emocijas, kurias sukėlė seniai pamirštas įvykis“, – teigia dr. A. Hirschas. Jis aiškina, kad kvapus analizuoja mūsų smegenų dalys, atsakingos už emocijas, todėl kvapų sukeltos emocijos pažadina „ryškius ir gyvus prisiminimus“.

Kvapas – ne tik charakteris, jis turi ir savo formą – stiklinį indą, kurio dizainas kalba apie jo pobūdį. Jų kūrimas taip pat paklūsta laiko diktuojamoms taisyklėms. Įvairiu laikotarpiu atsirandą kvepalai atspindi tuo metu vyraujančias gyvenimo nuotaikas. Mūsų mokyklos 4c klasės mokiniai užsiėmimo metu su psichologe Kristina ir socialine pedagoge Jolanta kalbėjosi apie emocijas, po to įvairiausiomis priemonėmis dekoravo kvepalų buteliukus. Visa mokyklos bendruomenė buvo įtraukta į tai, kad šis užsiėmimas įvyktų – dalinosi kvepalų buteliukais. Ketvirtokai labai susikaupę, išradingai ir draugiškai kūrė savo darbelius. Įspūdingų formų kvepiantys buteliukai mokinukams sukėlė pačias įvairiausias emocijas: pažadino jausmus ir nuramino, pakylėjo, pralinksmino ir nuteikė susimąstymui. Todėl kiekvienas darbelis gavosi savitas ir nepakartojamas, atspindintis pačias įvairiausias emocijas. Taigi, buteliukai tapo griežti ir švelnūs, ilgesingi ir šmaikštūs, pikti ir linksmi. Rezultatu žavėjosi ne tik patys kūrėjai, bet ir ketvirtokų mokytoja Aurika Zimblytė-Blansjaar.

Tikriausiai visi kažkada esame patyrę, kaip kvapai grąžina į praeitį, tam tikrą laiką ir vietą, primindami tuomet patirtus jausmus. Kvapai susitapatina su žmogumi, vieta, veiksmu, emocijomis. Skaitykloje surengtoje parodoje „Kvapas pažadina emocijas“ darbeliais pasigrožėti ir „užsikrėsti“ geromis emocijos buvo pakviesta ir visa mokyklos bendruomenė.

Veikla vyko vykdant neigiamų socialinių veiksnių prevencijos projektą „Žengiu teisingu keliu“, finansuojamą Panevėžio miesto savivaldybės.

Socialinė pedagogė Jolanta Matiukė

© 2016. Visos teisės saugomos