Profesinio veiklinimo renginiai, kurie tradiciškai vyksta Mykolo Karkos mokykloje, visada sulaukia moksleivių ir jų tėvelių didelio susidomėjimo. Karjeros patarėjos Irenos Jasiūnienės vadovaujama darbo grupė šiais mokslo metais suplanavo ir balandžio 17 dieną 5–9 klasių mokiniai kartu su auklėtojomis bei kitais mokytojais įvykdė Karjeros dienos veiklas.

5–9 klasių moksleiviai dalyvavo numatytose veiklose: vyresnių klasių moksleiviai vyko į mokymo įstaigas esančias Panevėžio mieste, jaunesnieji moksleiviai – į pramonės įmones ir kitas įstaigas. Svečių iš ESO, VĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“, sporto klubo „Voras“, Panevėžio miesto greitosios medicinos pagalbos stoties sulaukėme ir mokykloje. Su jais susitiko 5–6 bei logopedinių klasių moksleiviai.

Apsilankę minėtose įstaigose moksleiviai ir jų klasės vadovai dalinasi įspūdžiais.

8b klasė vyko į Profesinio rengimo centro Pilėnų korpusą, kur susipažino su grožio srities specialybėmis, šiuolaikiškomis automobilių remonto bei stalių dirbtuvėmis. Sužinojo apie profesijas, specialistų poreikį ir įsidarbinimo galimybes. Su moksleiviais labai maloniai bendravo, suteikė informaciją paslaugų skyriaus vedėja D. Vareikaitė. Matėme buvusius mūsų mokyklos mokinius, kurie dabar mokosi Profesinio rengimo centre ir yra patenkinti.

Margaritos Rimkevičaitės profesinio rengimo centre lankėsi 8c klasė. Mokiniai aplankė mokomosios kavinės patalpas, floristikos kabinetą, siuvėjų mokomąsias erdves, kompiuterių klasę, kurioje atliko cheminį eksperimentą su balionu, susipažino su profesijų įgijimo galimybėmis bei mokymosi trukme. Nustebome, kad moksleiviai gyvenantys mieste gali gyventi mokyklos bendrabutyje. Daugelis moksleivių gauna stipendijas, vyksta į praktikas užsienyje.

Pabuvoję Darbo rinkos mokymo centre 8d klasės mokiniai ir jų auklėtoja Z. Vickuvienė džiaugėsi įdomiomis veiklomis, kurias patyrė šiame centre. Susipažino su modernia maisto gaminimo įranga, moderniu restoranu, indų kolekcija. Sužinojo, kokias specialybes galima įgyti mokantis Darbo rinkos mokymo centre. Sužinojo, kad šioje įstaigoje dirba 60 darbuotojų bei mokosi apie 200 mokinių.

7b klasė, lydima auklėtojos K. Tarutienės lankėsi UAB „Aukštaitijos vandenys“. Mokiniai susipažino su įmonės veikla, dirbančiųjų profesijomis, jų darbo ypatumais. Ryšių su visuomene specialistas S. Mikeška paaiškino, kad UAB „Aukštaitijos vandenys“ teikia savo vartotojams geros kokybės, saugų sveikatai geriamąjį vandenį, o į vandenvalą atkeliauja nešvarus vanduo, kuris yra išvalomas ir nuteka į Sanžilės kanalą. „Aukštaitijos vandenų“ atstovas maloniai atsakė į mokinių klausimus.

7d klasė turėjo puikią galimybę aplankyti vieną iš klestinčių Norvegijos gamybos įmonių „Devold“, kuri mūsų mieste gamina vilnos ir tekstilės gaminius tiek Norvegijai, tiek Lietuvai ir kitoms šalims, suteikia 300 darbo vietų. Įmonės kontrolės ir priežiūros skyriaus vadovė J. Vaitoškienė, išsamiai pristatė įmonės veiklą, supažindino su profesijomis, kurios yra šioje įmonėje. Turėjome galimybę iš arti stebėti, kaip gaminiai nuo medžiagų sandėlio nueina kelią iki galutinės produkcijos, iki parduotuvės. Aplankėme laboratoriją, mezgimo, siuvimo cechą, pakavimo, sandėliavimo zonas. Edukacijos vadovė labai išsamiai, konkrečiai ir informatyviai supažindino mus su vilnos ir tekstilės gamyba. Džiaugiamės netradicinėmis veiklomis, prasminga edukacija ir idomiai pateikta informacija. O kiekvienas savo patirtis, mintis grįžę aprašėme individualiai klasės metraščiui. 

7c klasės mokiniai lankėsi Panevėžio apylinkės teisme, kur bendravo su atstove spaudai, teisėja, archyvo darbuotoja. Sužinojo apie teisme dirbančiųjų profesijas, nagrinėjamas bylas, teisėjų darbą, aprangą posėdžio metu, charakterio savybes, kurios yra svarbios teisėjų profesijai. Aplankė kambarius – kameras, kur laikomi įtariamieji iki teismo. Ekskursijos vadovas išsamiai atsakė į mokinių pateiktus klausimus. Mokiniams buvo paaiškinta, kad teismo posėdžiai – tai maža teisėjo darbo dalis. Pagrindinis darbas vyksta kabinete, nagrinėjant bylos įrodymus, aplinkybes, gilinantis į įstatymus. Sužinojo, kad teisėjas turi būti išsilavinęs, gerai mokėti lietuvių kalbą, istoriją.

Susitikime su „Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ pardavimų vadybininke moksleiviai stebėjo filmuką apie geležinkelio istoriją, jo veiklą, susipažino su darbuotojų profesijomis, darbo ypatumais, darbo apranga. Sužinojo, kad įmonėje dirba 19 darbuotojų. Vadybininkė paaiškino, kad 2001 m. įkurta viešoji įstaiga „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis, užsiima keleivių pervežimu, edukacine veikla, teikia transporto paslaugas.

Moksleiviai, likę mokykloje, taip pat įdomiai praleido laiką su sporto klubo „Voras“ atstovais ir Greitosios pagalbos brigada. Sporto klubo „Voras“ treneris ne tik papasakojo apie kovos menų svarbą žmogaus sveikatai, apie charakterio savybių ugdymą norint pasiekti aukštesnių rezultatų sporte, bet ir praktiškai parodė techniką atliekant rankų ir kojų pratimus. Bene didžiausią įspūdį ir daugybę teigiamų emocijų patyrė moksleiviai, kai patys atliko parodytuosius rankų ir kojų pratimus.

Greitosios pagalbos brigados atstovai papasakojo moksleiviams, kad Panevėžio greitojoje pagalboje dirba 5 brigados, vaizdžiai pristatė savo darbo specifiką: kaip elgtis su nekvėpuojančiu, užspringusiu žmogumi. Leido patiems moksleiviams manekenų pagalba patirti, ką reiškia gaivinti žmogų. Papasakojo apie savo darbo dieną: atėjus į darbą ryte patikrina, ar darbo krepšyje yra visi vaistai, ar veikia darbo įrankiai, ar automobilyje yra deguonies. Per dieną brigada turi 15–32 iškvietimus. Kartais pasitaiko ir melagingų iškvietimų, dėl kurių nukenčia kiti ligoniai. Melagiai yra greit išaiškinami ir baudžiami piniginėmis baudomis. Moksleiviai sužinojo, kokius egzaminus reikia laikyti, kokiose mokymo įstaigose mokytis, kad dirbtum šį daug atsakomybės ir ištvermės reikalaujantį darbą.

Pristatydama mokyklos bendruomenei netradicinę dieną, skirtą Karjeros ugdymo veikloms, apsiribojau stendu, kuriame atsispindi moksleivių įspūdžiai iš aplankytų objektų. Kviečiu visus moksleivius ir kitus bendruomenės narius apžiūrėti pirmo aukšto fojė esantį stendą ir pasidžiaugti kūrybiškai pateikta informacija apie karjeros galimybes. Taip pat dėkoju visoms klasių auklėtojoms už darbą komandoje, motyvuojant moksleivius aplankyti pasirinktus objektus bei atlikti refleksiją. Džiaugiuosi, kad Karjeros dienos ugdymo veiklos praplėtė moksleivių pasaulėžiūrą bei paskatino naujai pažvelgti į socialinę aplinką, socialinių vaidmenų įvairovę.

Profesijos patarėja Irena Jasiūnienė

 

© 2016. Visos teisės saugomos